Archive for January 31st, 2011

Oina va reintra în județul Galați prin C.S. Zimbru Bălăbănești

Spuneți-ne câteva date despre dumneavoastră?

Sunt născut în Galați. Copilăria mi-am petrecut-o în nordul județului pe dealurile Bălăbăneștilor, la bunici. Întotdeauna mi-a plăcut sportul, pe care l-am practicat cu plăcere și pasiune – hochei pe gheață, fotbal, tenis de masă etc. Contactul cu sportul de performanță l-am avut în cadrul clubului H.C.M. Dunărea Galați, secția hochei pe gheață. În anul 2002, după terminarea studiilor superioare am emigrat în Canada însă niciodată nu am dat uitării România și locurile unde am copilărit. M-am întors mereu cu bucurie în țară și cu dorința de a ajuta și promova localitatea unde am petrecut cei mai frumoși ani.

Ce părere aveti de despre transmiterea pe mai departe a tot ce este românesc?

Trebuie să avem încredere în noi, ca națiune. Să înțelegem că totul depinde de noi și să nu aruncăm vina pe alții. Avem repere morale extraordinare în cultura și istoria noastră, avem tradiții unice, avem talent și spirit de sacrificiu – Constantin Brâncoveanu, Mihai Eminescu, Mircea Vulcănescu, Petre Țuțea, Ștefan Procopiu, Nadia Comăneci etc. Am fost privilegiați de Dumnezeu să ne ducem traiul într-o țară frumoasă care are tot ce-i trebuie. Din păcate, astăzi, trăim într-o societate ancorată puternic în consumatorism, globalizare și imoralitate. Nu este bine! În loc să promovăm Sf. Valentine, Halloween, Mc Donald’s, Reality Show … ar trebui să ne „întoarcem la Eminescu”.

Dar despre oină?

Dacă noi nu practicăm sportul nostru național, atunci cine?! Ar fi bine să ne revizuim complet comportamentul față de oină. Ministerul Educației ar trebui să se implice și împreună cu autoritățile județene și Federația Română de Oină să decidă dacă oina merită sau nu o atenție specială. Nu mi se pare normal ca majoritatea populației să nu fi practicat niciodată oina. S-a ajuns in situația jenantă ca doar cei care completează rebus să cunoască faptul că oina este sport național.

Cum vi se pare ideea înființării unei echipe de oină la nivelul comunei?

Putem practica oina în comună la două niveluri. Ca joc recreativ sau/și înființând o echipă care să activeze în campionatul național. Oina nu este un sport costisitor. Consider că sportul nostru național trebuie să revină puternic în viața comunităților rurale. Avem nevoie de o schimbare de mentalitate, de voință pentru a ne organiza și ne bucura de practicarea acestui sport. Am fi încântați dacă ideea noastră va fi îmbrațișată de cât mai multe localități din județ și din țară.

Care este suportul autorităților publice locale și al școlii?

Din discutiile purtate, autoritățile locale doresc să ne susțină punându-ne la dispoziție un teren pe care am putea să ne pregătim. Cât de curând vom merge la școlile din comună pentru a promova oina, vom discuta cu profesorii, copii și părinții acestora încurajându-i să vină pe terenul de oină. Practicând acest sport speram să atragem alături de noi cât mai mulți localnici.

Ce impact credeți că va avea acest lucru asupra comunei?

Comuna Bălăbănești nu a avut niciodată o echipă care să activeze într-un campionat național. Pentru noi ar fi o realizare deosebită cu atât mai mult cu cât am fi singura echipă de oină din județul Galați. Pentru copiii și tinerii din comună și satele învecinate ar fi o oportunitate binevenită de a-și petrece timpul liber într-o ambianță plăcută, competitivă, motivantă. Practicarea jocului de oină ar avea un impact pozitiv asupra comunității, oferind copiilor și tinerilor șansa de a se remarca, crește sănătoși, cunoaște mai bine și lega prietenii.

Cine credeti că se va alătura acestui proiect?

Toți doritorii, iubitori ai acestui sport, din județ și nu numai sunt bineveniți. Cred că oina are nevoie de promovare și susținere în județul Galați. Dacă, la Bălăbănești, autoritățile locale, instituțiile de învățământ, localnicii se vor implica activ, acest poiect va avea un viitor frumos. Ne trebuie voință, răbdare și perseverență.

Ce credeți despre proiectul federației de a se juca oină peste tot în lume, unde sunt comunități de români?

Este o ideea interesantă. Mi-ar placea să se materializeze, însă nu cred că diaspora română (mă refer la cea din Canada) o va îmbrățisa. Nu doresc sa fiu pesimint dar puțini români, din cei care au emigrat, mai sunt interesați de valorile noastre ancestrale. Am întâlnit, și nu un caz, copii de 5-6 ani care, deși au ambii părinți români, nu se exprimă în limba română. Nu mai vorbesc de scris, Eminescu, port, oină etc. Este trist și rușinos. Noi, românii, renunțăm prea ușor la valorile noastre naționale!

Merită totuși să încercăm.

 Sursa: http://www.federatiaromanadeoina.ro/news.php

Notă. Echipa xpressbalabanesti a demarat procedurile privind rezervarea de nume a noului club sportiv ce se va intitula C.S. Zimbru Bălăbănești. Informațiile de mai sus (apărute sub formă de interviu) au fost publicate pe site-ul Federației Române de Oină. Dorim să precizăm că cei care doresc să se înscrie în clubul C.S. Zimbru Bălăbănești, pentru a practica oina, ne pot contacta la telefonul 0236-348645. Înscrierile sunt gratuite. Vă așteptăm indiferent de vârstă. Oina este sportul nostru național.


Acces brosura de prezentare monografie

Meteo Bălăbănești

Vă dorim o zi plăcută
January 2011
M T W T F S S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31