Archive for December 14th, 2009

Dragă Moş Crăciun/Dear Santa Clause

Dear Santa Clause,

My name is Timofte Elena and I want to say by start that I was a good girl even if I upsetting on my parents or my teachers, but in rest I was a good girl. I don’t want than more health, for me and my family and not only and for my friends and my fellows.

I’m so happy of note at Romanian semester test and I want to take that note and Mathematics.

And I please you to come in that winter the snow because isn’t Christmas happy without snow. Please bring the teachers and parents and the class teacher in special more happiness, more health, love from the dears. And because Christmas mean to give, I want to say a sincere: Mary Christmas and a Happy New Year.

Under the Christmas tree I want to find some sweets and very important the spirit of Christmas.

I hope, I don’t want more!

With gratitude, a little girl Elena, clasa a-VII-a, Şcoala “Dumitru I. Ghimuş” – sat Lungeşti, comuna Bălăbăneşti

Dragă Moş Crăciun,

Eu îmi doresc numai dulciuri şi-o instalaţie, am fost puţin obraznic dar îţi promit că, cu timpul o să mă schimb.

Cu drag Roşca Sorin, clasa a-V-a, Şcoala “Dumitru I. Ghimuş” – sat Lungeşti, comuna Bălăbăneşti

Dragă Moş Crăciun,

Vreau să-ţi spun că nu aş dori decât note bune şi aş mai vrea şi nişte dulciuri. Desigur că aş mai vrea şi o maşină cu telecomandă sau un penar cu spiderman dar am luat nota mica la teză la română şi nu ştiu dacă merit.

Te iubesc Moş Crăciun!

Timofte Ciprian, clasa a-V-a, Şcoala “Dumitru I. Ghimuş” – sat Lungeşti, comuna Bălăbăneşti

Dragă Moş Crăciun,

Pentru anul ăsta aş vrea doar o pereche de ghete mărimea 38 că nu am fost prea cuminte şi nici note bune nu prea am luat. Sper cu toate astea moşule să nu mă uiţi că sunt şi eu copil şi mai greşesc dar promit că o să mă schimb.

Te pup Moş Crăciun!

Cristea Cătălin, clasa a-V-a, Şcoala “Dumitru I. Ghimuş” – sat Lungeşti, comuna Bălăbăneşti

Dear Santa Clause,

Aş vrea să-mi aduci o maşină cu telecomandă şi multă sănătate mie şi la părinţi..

Carp Gicu, clasa a-V-a, Şcoala “Dumitru I. Ghimuş” – sat Lungeşti, comuna Bălăbăneşti

Dragă Moş Crăciun,

Îmi doresc să-mi aduci multe dulciuri şi o maşină cu telecomandă. Am fost destul de cuminte aşa că le merit.

La mulţi ani! Şi Crăciun fericit tuturor!

Crăciun Ronaldo, clasa a-V-a, Şcoala “Dumitru I. Ghimuş” – sat Lungeşti, comuna Bălăbăneşti

Santa Clause

Eu îmi doresc o ball, un tiger şi o bike.

Am fost cuminte şi am şi note bunişoare.

Mulţumesc

Crăciun Andrei – Octavian

Dear Santa Clause,

I wasn’t very good. With school I can say it’s ok. If you can, for Christmas, bring me some sweets and track-suit.

Thank you very, very much

With best regards

Roşca Corina, clasa a-VII-a, Şcoala “Dumitru I. Ghimuş” – sat Lungeşti, comuna Bălăbăneşti

Dragă Moş Crăciun,

Eu aş vrea revista 7 Hanna Montana şi toate accesoriile ei .

Mery Christmas la toata lumea.

Iancu Diana, clasa a-V-a, Şcoala “Dumitru I. Ghimuş” – sat Lungeşti, comuna Bălăbăneşti

Pentru Moş Crăciun

Eu îmi doresc foarte multe cărti de poveşti şi îmi mai doresc să iau note bune la învaţătură, şi îmi mai doresc două, trei dulciuri. Moş Crăciun este un moş bun şi ne aduce jucării şi dulciuri multe. Crăciunul este pe 25 decembrie.

Vârtosu Ionela, clasa a-V-a, Şcoala “Dumitru I. Ghimuş” – sat Lungeşti, comuna Bălăbăneşti

Pentru Moş Crăciun,

Dragă Moş Crăciun eu am 4 dorinţe:

Îmi doresc sănătate în familia mea;

O carte de Hans Cristian Anderson

O carte cu fraţii Grim’

Multe dulciuri.

Zanoschi Malina, clasa a-V-a, Şcoala “Dumitru I. Ghimuş” – sat Lungeşti, comuna Bălăbăneşti

Dragă Moş Crăciun,

Eu îmi doresc de la tine o carte, ceva dulciuri, multă sănătate şi bucurii.

Bumbaru Maria, clasa a-V-a, Şcoala “Dumitru I. Ghimuş” – sat Lungeşti, comuna Bălăbăneşti

Zece noţiuni elementare despre comuna Bălăbăneşti

· 5 Decembrie 1460 este data atestatării documentare a comunei Bălăbăneşti ;

· De la Războiul de Independenţă mai bine de 200 de bălăbăneşteni şi-au dat viaţa pentru întregirea şi libertatea neamului românesc ;

· Sfântul Rafail(născut la Bursucani) şi schitul Zimbru, alături de cele patru biserici din comună sunt punţile localnicilor cu Divinitatea ;

· Cel mai cunoscut şi respectat om politic care a reprezentat comuna şi implicit România a fost Gheorghe Gh. Taşcă. În 1930 este numit ministru plenipotenţiar al României la Berlin. În 1932 Gheorghe Taşcă este numit ministrul al Industriei şi Comerţului în guvernul român prezidat de Nicolae Iorga. La 1 august 1950, Gheorghe Taşcă este arestat apoi încarcerat în închisoarea Sighet în celula 58. S-a stins din viaţă, după o grea suferinţă la 12 martie 1951. A fost înhumat în groapa comună a închisorii ;

· Bălăbăneştiul este leagănul copilăriei marelui fizician Ştefan Procopiu ;

· Dealul Foişor(305 m) din comună este cel mai înalt vârf din judeţul Galaţi ;

· Salcâmul, nucul, teiul, viţa de vie, morile de vânt, carul, troiţa, albina, zimbrul, bursucul sunt cele mai reprezentative simboluri ale comunei făcând de-a lungul timpului parte din cotidian ;

· Cel mai de seamă cercetător al istoriei acestor meleaguri este George Felix Taşcă ;

· Doi căpitani celebri au adus faima şi nemurire comunei: Neculai Isac – capitan de mazili din Bălăbăneşti, eroul si naratorul povestirii “Fântana dintre plopi” de Mihail Sadoveanu şi val căpitanul Constatin Balaban considerat de Geo Taşcă a fi „figura cea mai pregnantă din istoria satului răzeşesc Bălăbăneşti”;

· Actualmente, ca o curiozitate, din punct de vedere gramatical comuna este compusă simetric din două verbe şi două substantive. De la un capăt la altul se lungesc şi se bălăbănesc de o parte şi de alta a unui drum „naţional” zimbrul şi bursucul(Lungeşti, Bălăbăneşti, Zimbru şi Bursucani).


Acces brosura de prezentare monografie

Meteo Bălăbănești

Vă dorim o zi plăcută
December 2009
M T W T F S S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031